Klassikere går aldrig af mode, men samtidig er kunst altid i udvikling, og ny og moderne kunst har tilsvarende nye udtryk og skaber andre følelser. Det klassiske giver følelsen af ro og noget velkendt. Det er klassikere, mange kender fra alt fra deres barndom og opvækst til deres skolegang, og derfor kan det for hoteller være en fordel at have klassikere blandt deres kunst og i deres indretning. Bliver der skabt ro, føler gæsterne sig hjemme, og det tiltrækker flere kunder på sigt.
Men samtidig kan kunsten bruges i en helt andet sammenhæng. Det moderne udtryk lokker samtidig til, og der kan skabes spændende rum, lige som der kan sættes tanker i gang hos gæsterne. Det behøver ikke være provokerende kunst, men blot kunst, der afspejler den verden, hotellet befinder sig i. Det kan være Villa Copenhagen, det kan være moderne nordisk, det kan være det fjerne Asien eller noget helt andet.
Det skal være gennemtænkt
Når kunst skal bruges til for eksempel et hotel, skal det tænkes igennem. Her skal det ikke være for mørkt, dystert eller provokerende. Et værelse skal være et sted, hvor man kan trække sig tilbage og slappe af, og det er også her, alle sover. At holde det roligt og med klare linjer skaber et overskud hos gæsterne, og det giver mere glade gæster.
Alle ved, hvor meget en god nats søvn betyder for velvære, og samtidig er det rart at kunne omgive sig med smukke ting, der er en fryd for øjet. Det er denne vej et hotel bør gå for at skabe et udtryk, der virker behageligt for alle gæster. Med mindre der er et bestemt tema for hotellet, hvor kunsten, der benyttes, selvfølgelig skal tilpasses lige dette tema, så alle gæster for en helhedsoplevelse, som de meget sent vil glemme. De skal jo gerne komme igen og anbefale stedet.